Implementation methodology

Implementation methodology

In the video below we will explain the best way to work with us, after closing the deal that will change the course of your company! We, Arxi, have implemented an open methodology, which we can call AGILE..

Beginning of the project

Entry into planning 3 weeks after allocation.
Implementation time to be defined in a Kickoff meeting

Work cycles

Phased deliveries in 3-week cycles.
After each cycle, the hourly load used is billed.

Validation

Collection and approval of customer requirements and needs.

Implementation

Implementation of functionalities according to the raised requirements.

Testing

Tests of the implementation of functionalities in the client's instance.

Go-live

Training of end users and correction of possible "bugs".


The team involved in the project

Project manager

Project manager: responsible for confirming requirements with the client, being the liaison, organizing deliveries, managing developments, testing all functionalities and supporting the client in the implementation phase, ensuring that their needs are met

Functional Technician

Funcional Technician: makes the generic setup of the entire service / machine, parameterizing and configuring the system according to the needs;

Development Technician

Development Technician: Development of specific needs, according to the raised requirements, unit tests;

Contact person

On the part of the client, the point of contact (SPOC) is identified for all project decisions, with recurrent communication being necessary and fundamental to the success of the project.

Implementation

The objective of the implementation is to avoid customized developments, framing the processes in the workflow of the Odoo system, thus guaranteeing greater stability and the possibility of migration, although in the reality of the institute some future customization may be necessary to fill in the requests related to the operations.

Pressupostos da implementação

a) O SPOC (Ponto de contacto) tem a responsabilidade de receber formação e informações relevantes durante a implementação do projeto e transmitir esse conhecimento à restante equipa.


b) Um Gesto de Projeto é designado a cada cliente, fornecendo um acompanhamento personalizado e garantindo um serviço de alta qualidade e uma gestão eficaz do projeto. O tempo dedicado à gestão do projeto será registado e cobrado como parte do processo de implementação.


c) Graças à flexibilidade da metodologia Agile, mesmo que exista um âmbito macro inicial definido, este pode ser redefinido conforme as necessidades do cliente evoluem durante o processo de implementação. Isto significa que as estimativas iniciais de orçamento podem ser ajustadas significativamente à medida que o projeto avança.


d) Quando existe a necessidade de desenvolvimento à medida, a metodologia de consumo estimado é mantida, porém o preçário sofre uma alteração. Todas as atividades relacionadas com desenvolvimento à medida são incluídas no custo do produto de desenvolvimento.


e) A Arxi é responsável por realizar testes de configuração e desenvolvimento, sendo o tempo despendido para os mesmos consumido em gestão de projeto. No entanto, o cliente é responsável por realizar testes adicionais e tem a autoridade final (representada pelo SPOC) para decidir quando o trabalho desenvolvido está pronto para ser colocado em produção, após a apresentação no ambiente de testes. Isto assegura que o cliente tenha controlo sobre a qualidade e o lançamento do projeto.


f) No momento do fecho do projeto (Go Live), quando o âmbito geral do projeto estiver em produção, o projeto estará pronto para ser encerrado e passado para suporte (conforme estabelecido num contrato de suporte ativo). Após a data de Go Live, será concedido um período de 15 dias corridos para adaptação e validação pelo cliente num ambiente real, sem custos adicionais.


Implementação

Configuração e personalização do sistema para atender às necessidades específicas de um cliente. Inclui a instalação do Odoo, a configuração inicial, a personalização dos módulos e funcionalidades e, se necessário, a integração com outros sistemas e a migração de dados.

Consultoria

Orientação personalizada para otimizar o uso do sistema na empresa e garantir que este é adaptado às mudanças nas necessidades de negócio e que os funcionários estão bem treinados e confortáveis com a plataforma, para uma maior eficiência e produtividade.